نرم افزار حسابداری آسا سیستم!
نرم افزار حسابداری آسا سیستم
نرم افزار حسابداری آسا سیستم به عنوان پایه اصلی سیستم های اطلاعات مدیریت آسا، مسؤولیت جمع آوری و یکپارچه سازی نتایج عملیات و فعالیت های انجامشده در تمام سطوح سازمان را بر عهده دارد.
فهرست مقاله
Toggleاهداف توسعه نرم افزار آسا سیستم
با ظهور اشکال جدید ارتباطات اقتصادی بین افراد، شرکت ها و مؤسسات و تأثیر متقابل تغییرات مالی، فعالیت های مالی به تدریج پیچیده تر می شوند. در چنین بستری، حسابداری به عنوان منبع اصلی اطلاعات مالی برای ذی نفعان، اهمیت بیشتری پیدا می کند. نیاز روزافزون سازمان ها به دادههای دقیق و به روز برای تصمیم گیری های مدیریتی، امری ضروری است.
شرکت آسا با هدف تأمین این نیازها، اقدام به طراحی و توسعه نرم افزار جامع حسابداری کرده که شامل حسابداری، خزانه داری، انبارداری و بودجه بندی درآمد و هزینه است. با ارائه این بستر به همراه ویژگی های متنوع و رابط کاربری آسان، این نرم افزار به مدیران این امکان را می دهد تا در هر لحظه از عملکرد سازمان خود آگاه باشند و بتوانند تصمیم های استراتژیک اتخاذ کنند.
امکانات و قابلیت های سیستم حسابداری
- تعریف کدینگ حساب ها: قابلیت تعریف ساختار درختی تا شش سطح با انعطاف پذیری درمورد طول کد و نام هر سطح
- کدینگ منحصر به فرد: امکان تعریف کدهای یکتا برای هر واحد
- مولفه های تفصیلی: قابلیت مشخص کردن مراکز هزینه، پروژه ها، پرسنل و اشخاص همزمان با کدهای حساب، که در زیرسیستم های دیگر مانند انبارداری و حقوق و دستمزد استفاده می شود.
- مدیریت اسناد مالی: نگهداری و تنظیم تمامی اسناد در سطوح مختلف، مثل موقت، کنترل شده و قطعی
- استفاده از پیش نویس ها: ارتباط با دیگر زیرسیستم ها و تبدیل اسناد موقت به دائم
- آرشیو تغییرات: ضبط کامل تغییرات اسناد مالی و نگهداری مدارک مربوطه
- بایگانی الکترونیکی: ذخیره سازی ضمائم اسناد به صورت دیجیتال
- ترکیب و مرتب سازی اسناد: قابلیت انجام ویرایش و درج سند در میان اسناد دیگر
- امکان مشاهده مانده ها: نمایش اطلاعات مربوط به حساب و گردش بدهکار و بستانکار در زمان ثبت سند
- امکان شرح اسناد به صورت دقیق.
- انتقال آرتیکل ها: امکان جا به جایی اطلاعات بین حساب ها یا موجودی ها.
- بازیابی اطلاعات: در صورت قطع ارتباط نرم افزار با سرور، سیستم به طور خودکار از آخرین تغییرات آرشیو تهیه کرده و کاربر می تواند به ادامه کار بپردازد.
- جستجوی پویا: امکان جستجو بر اساس تمامی عوامل اسناد مالی.
- فراخوانی اطلاعات: اضافه کردن اطلاعات اسناد از منابع دیگر به داده های موجود
سیستم خزانه داری آسا سیستم
- امکان ثبت تمام تراکنش های نقدی مرتبط با صندوق
- مدیریت وجوه تنخواه و ثبت تراکنش ها
- ثبت وصول و پرداخت های بانکی به صورت دقیق
- مدیریت و ثبت اسناد دریافتنی و پرداختنی و عملیات مرتبط با آن ها
- ثبت و مدیریت اسناد تضمینی و عودت آن ها
- ارائه گزارش دقیق از فعالیت های صندوق
- تقسیم بندی دقیق تراکنش های بانکی
- تحلیل و گزارش از عملکرد وجوه تنخواه گردان
- گزارش اسناد دریافتنی تفکیکشده براساس وضعیت های مختلف مثل برگشت، عودت، وصول، واگذاری
- گزارش اسناد پرداختنی تفکیکشده بر اساس وضعیت های ابطال، برگشت و پاس
- مدیریت، پیگیری و گزارش اسناد تضمینی
- نظارت بر نقدینگی به صورت روزانه و ادواری خزانه
- منابع و مصارف نقدینگی در یک دوره مشخص
- نمایش اسناد در جریان دریافتنی و پرداختنی هنگام ورود به سیستم
- امکان چاپ بر روی چک: سهولت در صدور چک های پرداختی.
- تعریف هنگام ارسال پیش نویس سند الگوی شرح روزنامه در سیستم خزانه داری تعریف می شود.
امکانات سیستم صورت های مالی اساسی
- امکان تعریف دقیق اقلام ترازنامه.
- اطمینان از همخوانی دادهها در ترازنامه و کدینگ حساب ها
- امکان تسهیم مانده یک حساب به چند قلم: انعطاف پذیری در مدیریت حساب ها
- تعریف اقلام مربوط به سود و زیان
- بررسی صحت اطلاعات مالی صورت سود و زیان با کدینگ حساب ها
- ایجاد ارتباطات بین اقلام صورتحساب سود و زیان
- ارائه گزارش ترازنامه به صورت لحظه ای
- تحلیل و گزارش عملکرد مالی صورت سود و زیان
- مقایسه اقلام تراز نامه و سود و زیان در بازه های زمانی مختلف
قابلیت های زیر سیستم بودجه بندی درآمدها و هزینه ها
- بودجه بندی سالانه و ماهانه حساب های موقت
- تحلیل رشد عملکرد بودجه با ارائه نمودار و گزارش
سایر امکانات
- امکان برگردان اطلاعات مالی موسسه از سایر نرم افزارها به این سیستم
- دسترسی به اطلاعات سال های مالی قبل برای مقایسه و تحلیل
- بستن حساب های موقت و صدور اسناد اختتامیه و افتتاحیه جهت بستن سال مالی
- محاسبه کارمزد وام ها و محاسبه اسکنت چک ها
- مدیریت مستقل کاربر در ایجاد و بازیابی اطلاعات
- ارائه سریع و مستقیم گزارشات متنوع مالی به صورت Excel
انباری داری در نرم افزار حسابداری آسا
به منظور بهبود و تسهیل مدیریت انبار، شرکت آسا با هدف طراحی و توسعه نرمافزار انبارداری و حسابداری انبار اقدام کرده است. این نرم افزار با ویژگی های متنوع، رابط کاربری دوستانه و امکانات خاص خود، به مدیران و کاربران این امکان را می دهد که در هر زمان و مکان به اطلاعات دقیق درباره موجودی کالاها، روند مبادلات در انبارها و دیگر گزارش های مرتبط دسترسی داشته باشند.
امکانات و ویژگی های سیستم انبارداری
- توانایی ایجاد انبارهای متعدد و تنظیم سیستم کدگذاری برای کالاهای هر انبار.
- امکان ایجاد سلسله مراتب نامحدود برای گروه بندی درختی کالاها و مکان های فیزیکی آن ها در انبار
- ثبت و تعیین مقادیر نقطه سفارش، حداقل و حداکثر موجودی برای کالاها
- امکان تعریف چند واحد اندازه گیری برای هر کالا و تغییر واحدها با استفاده از ضرایب مشخص
- ثبت اطلاعات طرف حساب ها و مراکز مصرف و هزینه
- مدیریت اسناد وارده و صادره: ثبت دقیق اسناد از جمله رسید کالا به انبار، حواله خروج، مرجوعی ها و سایر اسناد به صورت مقداری و مالی
- امکان ثبت سفارشات تأمین موجودی و ارسال آن به تأمینکنندگان
- کد ردیابی برای کالاها در هنگام ورود و خروج به انبار بر اساس معیارهایی مانند شماره بچ
- از صدور برچسب های انبارگردانی تا ثبت کسری و اضافه موجودی
- قابلیت تعدیل و اصلاح مقادیر و ریالی مدارک بدون تغییر در سوابق اصلی و اعمال تغییرات در کاردکس کالای مربوطه
- برنامه تأمین موجودی: ارائه برنامه جهت تأمین مواد و مقایسه موجودی واقعی انبار با نیازهای برنامه ریزیشده.
- امکان انتقال موجودی پایان دوره کالاها به صورت مقداری و ریالی به سال مالی آینده وجود دارد.
- این سیستم به صورت منطقی با بخش حسابداری مرتبط است تا اسناد مالی انبار به شکل فردی و تجمیعی ارسال شوند
- مدیر سیستم می تواند مدارک انبار را به شکل قطعی تأیید کرده و امکان عدم تأیید مجدد آن ها را فراهم کند.
- سیستم قابلیت ایجاد کدهای ردیابی به صورت خودکار بر اساس الگوهای مشخص را دارد.
- امکان دستیابی به مدارک ورود و خروج کالا از انبار به صورت مقداری و اضافه کردن آن ها به سیستم انبار ریالی مؤسسه تامین شده است.
- کاربران می توانند استاندارد مصرف مواد را (فرمول تولید محصولات) در سیستم تعریف کنند.
- امکان تعیین کاربران مجاز برای هر انبار به طور مستقل فراهم شده است.
- اسناد مالی می توانند به صورت تجمیعی به حسابداری ارسال شوند.
- قیمت گذاری حواله ها به صورت میانگین و قیمت شاخص امکان پذیر است
- قابلیت تکثیر و ابطال مدارک انبار وجود دارد
- فراهم شدن امکان انتقال موجودی سفارشات و درخواست ها به سال مالی آینده
- کاربران می توانند گزارشی از کاردکس مقداری و ریالی کالاها را مشاهده کنند و به طور همزمان مدارک مربوطه را اصلاح نمایند.
- سیستم قابلیت تولید گزارش گردش مقداری و ریالی کالا را در یک بازه زمانی خاص بر اساس واحدهای اصلی و فرعی فراهم می کند.
- امکان گزارش دهی از مانده مقداری و ریالی کالاها در یک بازه زمانی خاص به تفکیک واحدهای اصلی و فرعی وجود دارد.
- سیستم قابلیت گزارش دهی از عملکرد طرف های حساب انبار از لحاظ مقداری و ریالی بر روی کالاهای مختلف را دارد.
- کاربران می توانند گزارشی تفکیک شده از مدارک مقداری و ریالی صادره در انبار به تفکیک طرف حساب ها، گروه های کالا و کالاهای خاص دریافت کنند.
جمع بندی
مدیریت فروش، حسابداری مالی، برنامه ریزی و کنترل تولید، تدارکات خارجی، کنترل سفارشات ساخت، حقوق و دستمزد، فروش بر خط، گردش مواد و حسابداری صنعتی از دیگر امکانات این برنامه است. برای اطلاع از قابلیت های هر یک از این موارد می توانید به سایت آسا سیستم اسپادانا مراجعه نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید