افزایش سود کارخانه

افزایش سود کارخانه و راهکارهای بهبود فروش و سودآوری

نحوه افزایش سود کارخانه

افزایش سود کارخانه
نحوه افزایش سود کارخانه

آیا برای افزایش سود کارخانه مشکل دارید؟ برای شرکت های تولیدی امروز، عدم قطعیت، کمبود مهارت و هزینه اجرای خودکار می تواند مانع رشد شود. در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان برای مدرن کردن رویکرد خود تلاش می کنند تا با یک صنعت به صورت رقابتی سریعاً همراه شوند و سود را با موفقیت افزایش دهند. پیشنهاد ما به شما آموزش تخصصی حسابداری صنعتی در دوره عالی رشد حسابداری تدبیر اصفهان است، این دوره شامل 5 سرفصل هست، که یکی از این سرفصل ها آموزش حسابداری صنعتی است.

در ادامه زمینه های اصلی برای کمک به رشد درآمد و سودآوری در شرکت ها و کارخانه های تولیدی برای شما شرح داده خواهد شد.

5 راهکار برای افزایش سود در تولید

  1. اندازه گیری

برای افزایش سود کارخانه باید بتوانید عملکرد مشاغل خود را اندازه گیری کنید. تا ناکارآمدی ها را شناسایی کنید. با اندازه گیری عملکرد تجارت، داده های مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری هوشمندتر در اختیار خواهید داشت که باعث پیشرفت و رشد می شود. درست مانند: روباتیک ها و اتوماسیون که می تواند کارایی فرآیند تولید را افزایش دهد، بنابراین یک پلتفرم اتوماسیون برای تولیدات می تواند کل جریان اقتصادی شما را از خرید تا بستن قراردادها با مشتری را اندازه گیری کند.

با بررسی همه داده ها در یک پلتفرم، می توانید به گزارش های دقیق هر بخش از فعالیت های اقتصادی از جمله: وب سایت، وبلاگ ها، فرم های جذب و رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. مشخص کنید که کدام منابع بیشترین قابلیت برای مشتریان را ایجاد می کند و استراتژی بازاریابی تولیدی خود را در این زمینه برای افزایش سود کارخانه سفارشی کنید.

  1. کاهش هزینه های جذب مشتری

در سال های اخیر، با افزایش هزینه ها، انتظارات مشتری و رقابت شدیداً افزایش یافته است. با ما همراه باشید!

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید هزینه جذب مشتری را کاهش دهید

بازاریابی دیجیتال

سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی دیجیتال مستلزم سرمایه گذاری اولیه است. اما مزایای بلند مدت آن بسیار بیشتر از بازاریابی سنتی است. پس بررسی کنید که بازاریابی دیجیتال چگونه می تواند به نفع شرکت تولیدی شما باشد و موجب افزایش سود کارخانه شود.

بهبود تبدیل وب سایت

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با درخواست های بهینه شده است. و فرم هایی برای بازدیدکنندگان از سایت تهیه کنید، و به طور مستمر پاسخگو باشید. از آزمایش A/B برای تشخیص اینکه کدام طرح ها، ایده ها و یا مکان یابی بهتر کار می کنند، برای مخاطبان خود استفاده کنید.

تنظیم و بهینه سازی

استراتژی خرید فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید هر کانال اقتصادی برای شما چقدر هزینه دارد. مناطقی را که بازدهی ندارند، کاهش دهید و در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنید.

  1. حضور آنلاین خود را بهبود بخشید

ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر روابط است و اگر شما به صورت آنلاین حضور نداشته باشید، مشتریان بالقوه به نام تجاری شما اعتماد نمی کنند. با کمال تعجب، بسیاری از تولید کنندگان بازاریابی را به عنوان هزینه ای غیر ضروری در صنعت خود می دانند. با این حال، باید بدانید که برای اعتماد مشتریان به نام تجاری شما بر اساس وب سایت شما است.پس باید همیشه آنلاین باشید، به طوری که هنگامی که کاربران هر زمان که می خواهند، بتوانند با یک وب سایت بهینه سازی شده و کاربرپسند مواجه شوند.

  1. چگونه می توان بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت تولیدی خود جلب کرد

بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بر افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت از طریق موتورهای جستجوی ارگانیک مانند Google متمرکز است. SEO قصد دارد وب سایت شما را برای انسان ها نیز بهبود بخشد. در اصل، درک بهتر نحوه رفتار مخاطبین آنلاین و آنچه که آنها در جستجوی آن هستند، از این طریق به دست می آید. بنابراین برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت خود در وب سایت تولیدی خود، با اصول سئو بیشتر آشنا شوید.

فکرش را بکنید ، وقتی جستجوی Google خود را شروع می کنید، معمولاً روی یکی از اولین نتایج کلیک می کنید، درست است؟ ایجاد محتوای غنی از کلمات کلیدی بهینه شده برای موتورهای جستجو به شما کمک می کند رتبه بالایی در صفحه نتایج داشته باشید، و جستجوگران را ترغیب می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار خود بر روی محتوای شما کلیک کنند.

  1. بازاریابی محتوا

هنگامی که مشتریان بالقوه در مراحل اولیه خرید خود هستند، مهم است که نام تجاری شما به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد. در یک بازار تولیدی بسیار رقابتی، ایجاد شهرت و متقاعد کردن مخاطبان مورد نظر برای انتخاب نام تجاری شما نسبت به دیگران بسیار مهم است. ایجاد محتوای ورودی یک استراتژی بازاریابی قوی تولیدی است که به ایجاد شرکت شما به عنوان یک متخصص در صنعت و ایجاد اعتماد از مشتریان بالقوه کمک می کند.

ایجاد محتوا با تمرکز بر نقاط ضعف مشتریان مهم است. همچنین اهداف و راه حل هایی که با کلمات کلیدی مربوطه، به رتبه سایت شما کمک می کند و افراد را پس از یک جستجو مجدداً به وب سایت شما باز می گرداند و در نتیجه افزایش سود کارخانه را با خود به همراه داشته باشد.

  1. وبلاگ

وبلاگ نویسی راهی عالی برای تعامل و آموزش مخاطبان با موضوعاتی است که مورد توجه آنها قرار می گیرد. پس همواره سعی کنید، دانش صنعت خود را به نمایش بگذارید، مشاوره ارائه دهید و بین خوانندگان اقتدار ایجاد کنید. کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای وبلاگ خود قرار دهید تا مطمئن شوید هر قطعه برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

وبلاگ نویسی نه تنها باعث ترافیک وب سایت شما می شود، بلکه این ترافیک را به سرنخ تبدیل می کند. هر پست وبلاگ فرصتی برای قرار دادن CTA است و بازدیدکنندگان را مجبور می کند تا در ازای دریافت اطلاعات شخصی ارزشمند، برای بارگیری پیشنهاد محتوا کلیک کنند. فرصت طولانی مدت و افزایش پیشنهادات وبلاگ نویسی از طریق موتورهای جستجو را نیز فراموش نکنید. در حالی که ممکن است احساس کنید تلاشهای وبلاگ نویسی شما فقط پاداشهای کوتاه مدت به شما می دهد، وبلاگهای بهینه شده می توانند ماهها پس از اولین انتشار در موتورهای جستجو مانند Google ظاهر شوند.

  1. پیشنهادات محتوای محصور شده

پیشنهادات محتوا بسیار ارزشمند تلقی می شوند و معمولاً “بسته” هستند، یعنی بازدیدکنندگان برای دسترسی به پیشنهاد باید اطلاعات شخصی خود مانند: آدرس ایمیل را مبادله کنند. مردم دوست ندارند اطلاعات خود را به راحتی تحویل دهند، این بدان معناست که پیشنهاد شما باید یک محتوا عمیق باشد که نقاط دردناک مخاطبان شما و راه حل مشکلات آنها را برطرف کند. پیشنهادات محتوا می توانند در قالب کتاب های الکترونیکی، راهنماها، چک لیست ها و برگه های راهنمایی ارائه شوند تا تعدادی از آنها نام ببرند.

  1. فرآیند فروش خود را به صورت خودکار انجام دهید

داشتن یک تیم فروش، تماس های تلفنی یا تعقیب سرنخ در LinkedIn دیگر روشی مقرون به صرفه برای توسعه مشاغل نیست. آیا تصور می کنید با این روش سرنخ هایی با کیفیت بالا به سراغ شما می آیند؟ با خودکارسازی فرآیند فروش، می توانید تعداد تیم فروش خود را کاهش داده و اطمینان حاصل کنید که نمایندگان فروش باقی مانده شرایط لازم را دارا هستند.

نحوه افزایش خودکار فرایند فروش

نحوه افزایش خودکار فرایند فروش برای افزایش سود کارخانه

امتیاز دهی به وب سایت به شما امکان می دهد بر اساس اطلاعاتی که به شما داده اند و نحوه تعامل آنها با وب سایت شما و سایر پلتفرم های آنلاین، مقدار (تعداد مشخصی امتیاز) را به یک سرنخ اختصاص دهید. این امر به تیم بازاریابی و فروش کمک می کند تا سرنخ ها را در اولویت قرار دهند و کارایی را افزایش دهند.

با استفاده از ابزار نمره دهی سرنخ HubSpot، می توانید سرنخ خود را برای تشخیص بهترین سرنخ ها مقیاس بندی کنید. هنگامی که یک مخاطب دارای امتیاز خاصی است، می توانید یک گردش کار را برای انجام یک سری اقدامات، فعال کنید. به عنوان مثال، یک ایمیل پیگیری ارسال کنید یا به یکی از اعضای فروش اطلاع دهید. اتوماسیون ایمیل بازاریابی خودکار ایمیل B2B می تواند فشار تیم های فروش را کاهش دهد، مدیریت زمان را بهبود بخشد و تمرکز بر روی مسیر باقی بماند. گردش کار ایمیل ها به صورت خودکار انجام می شود، ایمیل های از پیش نوشته شده بر اساس رفتار مشتریان احتمالی ارسال می شوند، هنگامی که شخصی اقدام خاصی را در وب سایت شما انجام می دهد یا معیارهای از پیش تعیین شده ای را برآورده می کند، به عنوان مثال: بارگیری یک منبع محتوا یا ثبت نام برای یک نسخه نمایشی رایگان.

به منظور همگام شدن با تغییرات سریع در صنعت تولید، شرکت شما باید بر اساس آن واکنش نشان دهد تا از رقابت جلوتر بماند و رشد را تحریک کند. این 5 استراتژی به بهبود حاشیه سود، افزایش  سود کارخانه و درآمد شما کمک می کند.

کاهش هزینه های تولید

چگونه می توان هزینه های تولید را کاهش داد و سود خود را با ERP افزایش داد

تولید در حال انقلاب چهارم است (صنعت 4.0). فناوری و اینترنت شیوه های تولید را دگرگون کرده است. بنابراین نرم افزار و تولیدکنندگان برای رقابت باید تکامل یابند.

سالهاست که تولیدکنندگان برای ارائه “مزیت” به سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) تکیه می کنند. با افزایش رقابت، تولیدکنندگان بیشتر متوجه شدند که به راه حل های تخصصی نیاز دارند که بیشتر بر روی کارخانه متمرکز شده و از پیچیدگی های صنعت خود پشتیبانی می کند.

تولیدکنندگان بزرگ شروع به توسعه ERP به سیستم های اجرایی تولید (MES) کردند که شامل 20 یا بیشتر بسته نرم افزاری تخصصی بود که همه آنها نیاز به مکالمه با یکدیگر داشتند. اگر پول دارید خوب است، اما اگر یک تولید کننده کوچک و متوسط ​​با بودجه محدود هستید چگونه رقابت می کنید؟

قبل از اینکه بتوانید به این پاسخ دهید، باید در نظر بگیرید که چرا این تولید کنندگان چنین ارزش و اهمیتی را برای MES قائل شده اند؟ در بیشتر موارد راننده باید هزینه را برای به دست آوردن مزیت رقابتی کاهش دهد و تولید کنندگان می دانستند که برای انجام این کار باید بتوانند ضررهای خود را در کجا تجسم کنند. گذشته از همه، حذف ضرر و زیان، پایه و اساس روشهای تولید ناب برای بیش از 30 سال بوده است.

سنجش عملکرد افراد و ماشین آلات شما

“اگر نمی توانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را بهبود بخشید …”

اندازه گیری عملکرد شما اولین قدم است. شما دو نوع منبع دارید – مردم و ماشین ها. برای افراد یا کارمندان شما یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) وجود دارد که به عنوان اثربخشی کلی کار (OLE) معروف است. برای شما ماشین آلات یا تجهیزات KPI دیگری وجود دارد که تحت عنوان Overall Equipment Effectiveness (OEE) شناخته می شود. بسته به نوع کسب و کار شما، یکی یا دیگری اولویت دارد، اما هر دو مهم هستند. به عبارت دیگر، باید بدانید که ضرر کجا است؟

تجسم و حذف ضرر

تجسم و حذف از دست دادن مرحله بعدی است. شما باید تمام فقدان را تجسم کنید. نه فقط برخی از آن. انجام این کار ساده تر از واقعیت به نظر می رسد و به همین جا ختم نمی شود. پس از تصور از دست دادن خود، باید آن را درک کنید تا اقدامات متقابل مناسب برای از بین بردن آن اعمال شود. به عنوان مثال، از دست دادن برنامه ریزی نشده شامل خرابی تجهیزات، خرابی ابزار و کمبود اپراتور از اسناد یا مواد موجود نیست. هر کدام از اینها اقدامات متقابل خاص خود را دارند. اگر بدانم چقدر زمان برای خرابی تجهیزات از بین می رود، می توانم تصمیم آگاهانه ای برای تغییر برنامه های تعمیر و نگهداری یا حتی تعویض تجهیزات بگیرم. به عبارت دیگر، در نتیجه طبقه بندی ضرر، من می دانم چگونه با آن مقابله کنم.

استفاده از مجموعه داده ها برای کارایی

آخرین مرحله این است که همه اینها را تا حد ممکن به طور موثر انجام دهیم. این کار با جمع آوری داده ها شروع می شود. زیرا بدون جمع آوری دقیق داده ها نمی توانید عملکرد را اندازه گیری کرده یا ضرر خود را تجسم کنید. قدیمی ترین و نادرست ترین شکل جمع آوری داده ها، برگه زمان است. متأسفانه اینها زمان واقعی نیستند و به طور گسترده ای نادرست تلقی می شوند. بهترین گزینه بعدی جمع آوری داده های دستی از طریق یک سیستم سبک “stop-watch” است که باید بتواند زمان را با مشاغل مرتبط کند و بتواند این کار را برای کارکنان و تجهیزات شما انجام دهد.

سرانجام، گزینه نهایی در انقلاب صنعتی امروز و دنیای صنعت و اینترنت این است که جمع آوری خودکار داده ها از دستگاه ها، را از طریق ادغام با کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یا سایر دستگاه ها انجام دهید. جالب است بدانید که همواره بیش از 75 درصد تولیدکنندگان برای دیجیتالی کردن و افزایش سود کارخانه های خود ابتکار عمل دارند. و آنهایی که این کار را نمی کنند در آینده برایشان سخت خواهد بود و به مشکل بر می خورند.

اهمیت ضرر برنامه ریزی شده

همه مواردی که ما تا کنون در مورد آن صحبت کرده ایم مربوط به اندازه گیری عملکرد و حذف ضرر هنگامی است که برنامه تولید به کف مغازه رسیده است (یعنی ضرر برنامه ریزی نشده). اگرچه ضرر برنامه ریزی شده به همان اندازه مهم است، اگر مهمتر نباشد.

تولیدکنندگانی که به طور موثر برنامه ریزی می کنند، می توانند به سرعت ضرر را تحت تأثیر قرار داده و از بین ببرند. تلفات برنامه ریزی شده شامل زمان بیکاری، زمان تغییر (از تغییر بین یک محصول به محصول دیگر در محیط تولید دسته ای) و حتی زمان نگهداری که باید برنامه ریزی شده باشد، همه آنها زیان محسوب می شوند. زیرا نشان دهنده زمان توقف غیر مولد یا برنامه ریزی شده هستند.

بهترین راه حل MES است

در نتیجه، MES سیستمی را در اختیار شما قرار می دهد که تمام ضررهای شما را شناسایی، طبقه بندی و اندازه گیری می کند. تنها در این صورت است که می توانید آن را برای افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید و افزایش سود خود حذف کنید.

راهکارهای بهبود فروش و سودآوری

راهکارهای بهبود فروش و سودآوری – افزایش بهره وری برای افزایش سود

بهره وری و کیفیت محصولات و خدمات شما می تواند سودآوری مشاغل شما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. شما می توانید با استفاده بیشتر از منابع موجود سودآوری خود را افزایش دهید.

رابطه بین بهره وری و سودآوری

بهره وری معیاری است که مقدار ورودی (به عنوان مثال نیروی انسانی یا مواد) مورد نیاز برای تولید خروجی (به عنوان مثال محصول یا خدمات نهایی) را در نظر می گیرد. اگر از منابع کمتری برای دستیابی به خروجی بیشتر استفاده کنید، معمولاً بهره وری بالایی خواهید داشت.

سودآوری درآمدی است که پس از پرداخت کلیه هزینه ها و مالیات ها باقی می ماند. شما می توانید با تولید محصولات بیشتر سودآوری خود را افزایش دهید در حالی که هزینه کمتری را برای منابع مورد نیاز برای تولید و فروش آنها پرداخت کنید.

بهره وری چگونه بر سودآوری تأثیر می گذارد؟

بهره وری می تواند بر افزایش سود کارخانه تأثیر بگذارد، به عنوان مثال:

  • شما به اندازه پیش بینی شده کالا تولید نمی کنید.
  • هزینه مواد اولیه از بودجه هزینه شما بیشتر است.
  • هزینه کار بالاتر از حد انتظار است.

** عوامل زیادی می توانند بر بهره وری و افزایش سود کارخانه تأثیر بگذارند، از جمله شرایط خارجی مانند: کاهش عرضه کننده یا افزایش هزینه مواد اولیه در داخل، تصمیمات مدیریت در مورد تخصیص منابع، بودجه بندی و رویه ها به احتمال زیاد بر بهره وری تأثیر می گذارد.

بهره وری را برای سود اندازه گیری کنید

شما باید به طور مرتب بهره وری را زیر نظر داشته باشید و کارایی عملیات خود را اندازه گیری کنید تا بیشترین استفاده را از منابع خود ببرید.

به عنوان مثال، می توانید تعداد ساعات کارکنان را برای انجام وظایف خاص یا ارائه خدمات بررسی کنید. اگر زمان افزایش یابد، ممکن است ناکارآمدی را نشان دهد. رسیدگی سریع به مشکل سودآوری شما را افزایش می دهد.

رهبری

رهبری بخش مهمی از مدیریت موفقیت آمیز بهره وری است. با بیان اهداف بهره وری و نحوه اندازه گیری آنها، به کارکنان انگیزه دهید. مشوق ها همچنین می توانند به انگیزه کارکنان برای دستیابی به اهداف بهره وری کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که اهداف را به دقت تعیین کرده اید تا سرعت تولید به قیمت بالا نرود.

از KPI برای اندازه گیری بهره وری استفاده کنید

از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که برای کسب و کار شما مناسب تر است استفاده کنید. KPI شما باید اهداف شما را منعکس کند و قابل اندازه گیری و مقایسه باشد. در صورت خراب شدن، اقدامات اصلاحی را مجاز کنید نحوه اندازه گیری عملکرد و تعیین اهداف را ببینید. کسب و کار خود را با دیگران مقایسه کنید درک نحوه برخورد مشاغل مشابه با مسائل یکسان مفید است. این مقایسه به عنوان معیار شناخته می شود و معیار مقایسه می تواند باشد.

در سطح اولیه، مانند مقایسه هزینه های انرژی بین مشاغل مشابه با جزئیات بیشتر، مانند به اشتراک گذاری داده ها و تجزیه و تحلیل الگوهای تولید و سهام با سایر مشاغل مورد اعتماد خود در مورد معیارهای عملکرد کسب و کار خود بیشتر ببینید و فرآیندهای خود را ساده کنید.

به طور منظم در نظر بگیرید که آیا راههای کارآمدتری برای رسیدن به اهداف شما وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است شما همیشه یک نوع خاص از محصول را در زمان خاصی در ماه تولید کنید. اما اگر شما آن را زودتر، یا دیرتر، در ماه تولید، ارسال و فاکتور کنید، جریان نقدی شما کاهش می یابد؟ بنابراین همواره بررسی کنید، چگونه می توانید کارایی خود را افزایش دهید تا سود خود را به حداکثر برسانید.

توصیه می شود

در نظر بگیرید که چرا برخی از محصولات یا خدمات سودآورتر نیست. چه راه حل تکنولوژیکی وجود دارد که کارایی تولید را بهبود بخشد؟ آیا راهی برای تغییر تولید بدون تغییر عملکرد محصول وجود دارد؟ چطور می توان قبل از عرضه یک محصول به بازار ارزش افزود؟ آیا نیاز به این محصول تغییر کرده است و/یا یک رقیب محصول تکامل یافته ای ارائه کرده است؟ حتماً بر روی محصولات خاص و معاملات مشتریان تمرکز کنید تا مناطق دقیق عدم سودآوری را مشخص کنید. مهم است که در تجزیه و تحلیل تا حد امکان دقیق باشید تا راه حل های بالقوه به همان اندازه دقیق باشند. اگر تراکنش‌ها به سؤالات فوری پاسخ نمی‌دهند، یک نظرسنجی از مشتری برای ارائه داده‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری آگاهانه در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *