دورکاری در حسابداری و مزیت آن
دورکاری در حسابداری چگونه است؟
دورکاری در حسابداری در واقع به سبکی گفته می شود که در آن حسابداران می توانند بدون حضور در محل کار، به فعالیت های شغلی شان بپردازند. همانطور که خودتان هم می دانید، این روزها اکثر فعالیت ها در بسترهای متفاوتی انجام می شوند که باعث می شود تا افراد بتوانند در زمینه وقت و انرژی شان صرفه جویی کنند.
فهرست مقاله
Toggleچنانچه شما هم علاقه مندید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با این موضوع آشنا کنیم. همچنین برای آموزش کامل حسابداری، شرکت در دوره کارگاه عملی صفر تا صد حسابداری تدبیر اصفهان به شما پیشنهاد می شود.

برون سپاری در حسابداری به چه معناست؟
پیش از هر چیز است بهتر است که با مفهوم دورکاری در حسابداری آشنا شوید. “دورکاری” در واقع به معنای همان آزاد کاری است و فرد در این شرایط نیازی ندارد تا در محیط کار به صورت فیزیکی حاضر باشد. دورکاری در زمینه حسابداری ممکن است با نام های دیگری همچون حسابداری آنلاین و یا حسابداری از راه دور نیز معرفی شود که در آن شخص حسابدار به صورت پروژه ای و یا غیرحضوری مشغول کار می شود.
بنابراین به راحتی می توان گفت که برون سپاری در حسابداری باعث می شود تا بتوانید زمان تان را مدیریت کنید. جالب است بدانید که این شیوه فعالیت نه تنها برای شخص حسابدار مزیت دارد، بلکه برای طرف مقابل او نیز بسیار به صرفه تر خواهد بود.
مزیت های دور کاری در حسابداری چیست؟
دورکاری در این زمینه علاوه بر آن که باعث می شود زمان تان را بهتر مدیریت کنید، مزایا و ویژگی های دیگری نیز دارد که از مهم ترین های آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- تنظیم ساعات کاری به صورت دلخواه و منعطف بودن شرایط
- آزادی در انتخاب محل کار
- انتخاب کارفرمای مناسب
- پذیرش پروژه ها با توجه به توانایی و به تعداد دلخواه
- ایجاد روابط گسترده و سر و کار داشتن با کسب و کارهای متفاوت
عوامل تعیین کننده دستمزد حسابداران دورکار
- مجموعه ای که برای آن کار می کنید.
- میزان تجربه و حرفه ای بودن حسابدار
- میزان صرف زمان برای هر پروژه
- مدارک دانشگاهی و آموزشگاهی حسابدار
دور کاری در حسابداری چگونه انجام می شود؟
در ابتدا باید بدانید دورکاری در حسابداری بیش از هر چیز دیگری به مهارت های شخصی فرد و تجربه کاری اش بستگی دارد. بنابراین این روش در صورتی برای شخص فرصت های شغلی خوبی رقم خواهد زد، که بتواند از پس چالش ها به خوبی برآمده و کاملا حرفه ای عمل کند.
در این شرایط تمام وظایفی که یک حسابدار بر عهده دارد، اعم از امور مالی و مالیاتی و.. به طور کامل انجام شده و تنها تفاوت آن در این است که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار احساس نمی شود.
در این شغل وظایف مختلف به صورت پروژه های غیر حضوری به فرد حسابدار واگذار شده و پس از مدت زمان تعیین شده تحویل گرفته می شود. دورکاری در حسابداری برای طیف وسیعی از شغل ها کاربردی خواهد بود، زیرا همانطور که می دانید هر کسب و کار کوچکی از همان ابتدا به بخشی برای اداره امور مالی اش نیاز دارد. علاوه بر آن بخش های دیگری همچون دانشکده ها، مدارس، پیمانکاران و.. نیز از فرصت هایی هستند که حسابداری به صورت دورکاری کاملاً برایشان کاربردی خواهد بود.
دریافت اسناد مربوطه در حسابداری به شکل دور کاری چگونه است؟
همانطور که گفتیم، یک حسابدار فریلنسر نیز همانند یک حسابدار تمام وقت باید به امور مالی کارفرما و شرکت مربوطه رسیدگی کند. از آن جایی که در این روش شخص به صورت فیزیکی در محل کار حضور ندارد، دریافت و یا تحویل دادن اسناد مربوطه به شکلی متفاوت تر از حالت عادی خواهد بود.
- دریافت مدارک و اسناد مربوطه به صورت روزانه و یا هفتگی و … از طریق شبکه های اجتماعی یکی از روش های پیش رو خواهد بود.
از مزیت های این سبک می توانیم به کاهش هزینه هایی مانند پست، ایاب و ذهاب و .. اشاره کنیم که استفاده از آن را به صرفه می کند.
- دریافت و یا ارسال مدارک و اسناد از طریق پست
- استفاده از روش های مطمئن تر مانند حضور در محل و تحویل استاد و مدارک به صورت حضوری. در این روش کارفرما و شخص حسابدار طبق توافق قبلی شان در محل کار حاضر شده و یا یک شخص مشخص را به عنوان نماینده این کار تعیین می کنند.
شخص نماینده در همان زمان اسناد و مدارک را بررسی کرده و در صورت نبود مغایرت و مشکل، آن ها را از حسابدار تحویل می گیرد.
وظایف حسابدار دور کار
باید بدانید حسابدارانی که به صورت فریلنسری در حسابداری مشغول هستند نیز همانند حسابداران حضوری باید به کارفرماهای شان در زمینه مدیریت امور و منابع مالی کمک کنند.
از مهم ترین وظایف آن ها در این زمینه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- بررسی حساب ها از نظر تراز بودن و همچنین ثبت هزینه ها و درآمدها
- پیگیری علت تاخرها و همچنین ارسال صورت حساب برای مشتریان
- تهیه گزارش های مالی
- مدیریت حساب های پرداختنی
- رسیدگی به امور مالیاتی در موعد مقرر
- تطبیق عملکرد کسب و کار مربوطه با استانداردها و قوانین تعریف شده
یک حسابدار دور کار و حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
- یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمینه دورکاری در حسابداری به آن توجه شود، برنامه ریزی و توانایی مدیریت زمان است. از آنجایی که شخص دورکار در انتخاب ساعات کاری اش آزاد است، باید بتواند وظایف تعریف شده را در موعد موقرر به انجام برساند.
- داشتن مهارت های تخصصی و به روز بودن از اصول مهمی است که کارفرما را برای جذب حسابدار به صورت فریلنسری متقاعد می کند.
- تعیین حوزه کاری دقیق و کسب مهارت های اختصاصی در آن زمینه
- دسترسی به شرایط مناسب و برخوردار بودن از اینترنت مناسب، برنامه های پیشرفته حسابداری، ماشین حساب حسابداری و..
چرا دور کاری در حسابداری شغلی ضروری است؟
یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده است تا دورکاری در حسابداری بیش از پیش اهمیت پیدا کند، کاهش هزینه های مصرفی شرکت های مختلف است. این روش باعث می شود تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود و دردسرها و هزینه های استخدام یک حسابدار تمام وقت را نیز نخواهد داشت. پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله حسابداری آنلاین است، این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار حسابداران و دانش پذیران حسابداری قرار می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید