تنظیم صورت های مالی نهایی با رعایت استانداردهای حسابداری
تنظیم صورت های مالی نهایی با رعایت استانداردهای حسابداری
تنظیم صورت های مالی نهایی شامل فرایند تجمیع اطلاعات حسابداری به مجموعه استانداردشده مالی است. صورت های مالی تکمیلشده سپس به مدیران، وام دهندگان، اعتباردهندگان و سرمایه گذاران ارائه می شود که از آن ها برای ارزیابی عملکرد، نقدینگی و جریان های نقدی یک کسب و کار استفاده می کنند.
فهرست مقاله
Toggleمتخصصان تجارت و امور مالی دادههای پیچیده را به اصطلاحات ساده تری تبدیل می کنند که افراد غیر فنی می توانند درک کنند. در نتیجه، آن ها باید با دقت، هدف و با زبان مختصر بنویسند. معمولاً این ارتباطات به صورت یادداشت، نامه، گزارش و مقاله در می آید. حسابداران همچنین باید مخاطبان خود را در نظر داشته باشند. به عنوان مثال، لحن و سبک ایمیل داخلی به یک همکار با نامه ای به یک مشتری کاملاً متفاوت است.
حسابداران باید به خاطر داشته باشند که مهارت های نوشتاری قوی به اندازه حسابداری و تجزیه و تحلیل مالی برای موفقیت بسیار مهم است.
از اصول اساسی نوشتن موثر، دستور زبان مناسب و استفاده از اصطلاحات صحیح است. پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله اصطلاحات رایج حسابداری موسسه حسابداری تدبیر است.

نحوه تنظیم صورت های مالی نهایی
تهیه صورت های مالی بر اساس استاندارهای حسابداری شامل مراحل زیر است:
مرحله 1: تأیید رسید فاکتورهای تأمین کننده
گزارش دریافت کننده را با حساب های پرداختنی مقایسه کنید تا مطمئن شوید که کلیه فاکتورهای تامین کننده دریافت شده است. و هزینه فاکتورهای دریافت نشده را جمع کنید.
مرحله 2: صدور صورتحساب مشتری را تأیید کنید
گزارش حسابداری حمل و نقل را با حساب های دریافتنی مقایسه کنید تا مطمئن شوید همه فاکتورهای مشتری صادر شدهاست. فاکتورهایی که هنوز آماده نشده اند را صادر کنید
مرحله 3: افزایش دستمزد بدون پرداخت
هزینه ای را برای هر دستمزد دریافتشده اما هنوز تا پایان دوره گزارش نشده پرداختکنید.
مرحله 4: استهلاک را محاسبه کنید
هزینه استهلاک را برای کلیه دارایی های ثابت در سوابق حسابداری محاسبه کنید.
مرحله 5: ارزش موجودی
یک پایان موجودی را محاسبه کنید یا از یک روش جایگزین برای برآورد موجودی استفاده کنید. از این اطلاعات برای به دست آوردن هزینه کالاهای فروخته شده استفاده کنید و مقدار آن را در سوابق حسابداری ثبت کنید.
مرحله 6: موجودی حساب را ارسال کنید
تمام موجودی های دفتر فرعی را به دفتر کل ارسال کنید.
مرحله 7: حسابها را مرور کنید
حسابهای ترازنامه را با دقت بررسی و مرور کنید
مرحله 8: بررسی امور مالی
در این مرحله نسخه اولیه صورت های مالی را چاپ کرده و آن ها را از نظر خطا بررسی کنید. به احتمال زیاد خطاهای متعددی وجود خواهد داشت، بنابراین برای تصحیح آن ها اقدام کنید و صورت های مالی را دوباره چاپ کنید. این کار را تکرار کنید تا همه خطاها برطرف شوند.
مرحله 9: مالیات بر درآمد جمع کنید
بر اساس صورت سود و زیان تصحیح شده، هزینه مالیات بر درآمد جمع کنید.
مرحله 10: بستنِ حساب ها
همه دفترهای فرعی را برای دوره ببندید و آن ها را برای دوره گزارش بعدی باز کنید.
و در نهایت: صدور صورت های مالی
نسخه نهایی صورت های مالی را چاپ کنید. بر اساس این اطلاعات، پاورقی ها را هم بنویسید و در نهایت، متنی تهیه کنید که نکات کلیدی در صورت های مالی را توضیح دهد.
برای آشنایی بیشتر با نسبتهای مالی و نحوه تحلیل آنها در فرآیند تصمیمگیریهای مالی، مطالعه مقاله “نسبت های مالی مهم در حسابداری” را مطالعه کنید.

نتیجه گیری
صورت های مالی، اغلب بهعنوان بخش بسیار نگران کننده برای حسابداران است. بنابراین برای شما به عنوان یک حسابدار ضروری است که بیاموزید چگونه این اسناد را برای سهامداران، سرمایه داران بالقوه و چشم انداز خود نسبت به امور مالی آماده کنید. برای آشنایی با صورت سرمایه در حسابداری و تهیه آن می توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.
آبرای آموزش سریع، حرفه ایی و تخصصی حسابداری، در دوره کارگاه عملی صفر تا صد حسابداری تدبیر اصفهان شرکت نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید